لیزر دات کام , GDCV NHJ ;HL , لیزر ایران , LASER.COM , لیز آی آر , دانشگاه صنعتی شیراز , لیزر فایبر طلا , لیزر فایبر 50 وات , لیزر دوربین دار , فروش اقساطی لیزر حکاکی، فروش اقساطی لیزر برش فلزات، لیزر CO2، لیزر پزشکی، لیزر پوست و مو، لیزر چشم پزشکی، لیزر شیراز، لیزر برش و جوش، لیزر الکساندرایت، فروش اقساطی لیزر، خدمات و تعمیرات لیزر شیراز

روش نصب و راه اندازی دستگاه لیزر دیود حکاکی و برش ATENA

روش نصب و راه اندازی دستگاه لیزر دیود حکاکی و برش ATENA

در این مقاله، روش نصب استراکچر میکانیکی و بخش الکترونیکی، نصب نرم افزار و روش راه اندازی و کار با دستگاه و روش سرویس و نگه داری دستگاه لیزر دیود آتنا را ببینید.


روش نصب و راه اندازی دستگاه لیزر دیود حکاکی و برش ATENA

آموزش کاملتر این دستگاه بصورت لایسنس برای خریداران دستگاه در سایت اسپات پلیر گذاشته شده است.

جهت نصب، راه اندازی و نگهداری لیزرهای ATENA سرفصلهای زیر را ببینید.

1. نصب سخت افزار دستگاه لیزر ATENA

2. نصب نرم افزار دستگاه لیزر ATENA

3. راه اندازی و کار با دستگاه لیزر ATENA

4. سرویس، نگهداری و عیب یابی دستگاه لیزر ATENA

 

1. نصب سخت افزار دستگاه لیزر ATENA

مدل ATENA بر اساس سایز دارای دو استراکچر مستطیلی و بعلاوه هستند که نصب آنها بسیار ساده است و در ادامه آموزش داده شده است.

نصب استراکچر مستطیلی لیزر دیود آتنا:

نصب لیزر ATENA: در فیلم و تصاویر زیر روش نصب استراکچر میکانیکی و الکترونیکی دستگاه مشخص است. این دستگاه دارای یک موتور محور x  و دو موتور محور y-left و y-right است که پورت هر کدام در جای مخصوص خود که روی دستگاه علامت گذاری شده و مشخص است، نصب می شود.

نصب لیزر NEJE MAX
نصب لیزر NEJE MAX
نصب لیزر NEJE MAX
نصب لیزر NEJE MAX

 

نصب استراکچر بعلاوه لیزر دیود آتنا:

نصب لیزر آتنا

نصب لیزر NEJE PLUS

 

2. نصب نرم افزار دستگاه لیزر ATENA

نرم افزار دستگاه لیزر دیود آتنا نرم افزار هوشمند Lino می باشد که هم از فایل تصویری مثل png و jpg پشتیبانی می کند و هم فایلهای وکتور مثل dxf و ai را و فایلهای طراحی برداری (dxf) که در Corel Draw طراحی شده را می شناسد. نرم افزار لینو جهت حکاکی چهره و لوگو دارای کیفیت بالا و سادگی کارکرد می باشد. امکان نوشتن فونتهای فارسی و تبدیل فایل تصویری به وکتور (تریس گیری) جهت حکاکی با کیفیتر و با سرعت بیشتر نیز در خود نرم افزار وجود دارد که در نرم افزارهای قدیمی دستگاه لیزر نبوده است. به طور کلی می توان گفت این نرم افزار به شما کمک می کند که بدون نیاز به یادگیری طراحی، بسیاری از قابلیتهای نرم افزارهای طراحی را درون خود نرم افزار لیزر داشته باشید و از داشتن طراح و گرافیست بی نیاز باشید.

 

نرم افزار Lino را از اینجا دانلود نمایید (رمز فایل: laseir.com) و آموزش کاملتر کار با این نرم افزار را در سایت Spot player ببینید. همچنین می توانید امکانات بیشتر این نرم افزار را اینجا ببینید.

فایل تنظیمات نرم افزار Lino برای لیزر دیود را از اینجا دانلود نمایید. (رمز فایل: laseir.com)

 

 چند نکته درباره ی نصب و کار با نرم افزار لینو:

  1. غیر فعال کردن آنتی ویروس هنگام نصب و کار با نرم افزار. برخی از آنتی ویروس ها مثل نود 32، فایل های نرم افزار را پاک می کنند و  باید دوباره نرم افزار را نصب کنید. 
  2. در صورت نیاز به نصب درایور مناسب، از درایور لیزر NEJE 2 استفاده کنید.
  3. گاهی برای اتصال لیزر به کامپیوتر باید پورت USB لیزر در یک پورت خاص کامپیوتر قرار گیرد، در قسمتی که در تصویر علامت زده شده شما می توانید پورتها را بصورت نرم افزاری نیز جا به جا نمایید.
  4.  گاهی چند دستگاه با یک کامپیوتر فرمان داده می شود که پیشنهاد می شود بصورت همزمان نباشد. برای انتخاب تنظیمات دستگاه متصل شده از قسمتی که در تصویر علامت زده شده نوع دستگاه را می توانید مشخص کنید.
  5. خارج از محدوده دستگاه، دستور داده نشود. برای جلوگیری از عملکرد خارج از محدوده دستگاه توسط لیزر، حالت absolute coords را فعال کنید و فرمانی که روی صفحه دستگاه اعمال می شود نباید خارج از محدوده دستگاه باشد.
  6. در قسمت تنظیمات (Edit >> setting) واحد سرعت دستگاه را در حالت Better for diode و واحد mm/min قرار دهید.

تنظیمات نرم افزار لایت برن

 

 

3. راه اندازی و کار با دستگاه لیزر ATENA

 1. روش تنظیم تمرکز یا فوکوس پرتو:

    قبل از تنظیم فاصله کانونی، عینک محافظ را برای مشاهده لکه پرتو به چشم بزنید.

    شیئ مورد نظر برای حکاکی را در زیر لیزر قرار دهید و ارتفاع لیزر را تنظیم کنید تا فاصله بین نور خارج شده و سطح جسم در مدلهای مستطیلی ( لیزرهای NEJE E40 و NEJE E80) 2 تا 10 میلیمتر و در مدلهای بعلاوه (لیزر 15 تا 30 وات NEJE) حدود 30 تا 50 میلی متر حفظ شود.

    برای تنظیم فوکوس در مدلهای مستطیلی ( لیزرهای NEJE E40 و NEJE E80) پیچ کنار خود لیزر شل می شود و خود لیزر بالا و پایین می شود و در مدلهای بعلاوه (لیزر NEJE 40630) مهره لنز لیزر (پایین لیزر) می چرخد تا پرتو لیزر به نقطه ای ترین حالت خود برسد. نقطه ای ترین حالت را توسط عینک، مشابه تصویر زیر، می توانید پیدا کنید.

 تنظیم فوکوس لیزر NEJE

توجه:

    در لیزر NEJE 40640 و NEJE 40630، فاصله کانونی بصورت دیفالت تنها 5 میلیمتر با سر لیزر فاصله دارد که با چرخاندن لنز تا فاصله 15 میلیمتر هم امکان زیاد شدن دارد اما بهتر است فاصله کانونی این سری از لیزرها را بیشتر از 15 میلیمتر نکنیم.

    اگر سطح جسم برای حک شدن یا بریده شدن ناهموار و یا سفید باشد، ممکن است باعث شود کاربر راهی برای مشاهده مستقیم حالت فوکوس نداشته باشد. در این حالت می‌توان از یک مقوا خاکستری نازک روی سطح جسم استفاده کرد تا به تنظیم فوکوس کمک کند.

   اگر وضعیت روشنایی نور اولیه لیزر نامناسب است، می‌توانید وضعیت نور کم (low-light) را در صفحه تنظیمات نرم افزار تنظیم کنید.

   تنظیم میزان نور فریم بندی و فوکوس در قسمت (Edit >> Machine setting) گزینه 40$ قابل دسترسی است که از 0.08 تا 0.50 میتوانید آنرا تنظیم کنید. این تنظیم باید به نحوی انجام گیرد که نور لازم برای تنظیم فوکوس وجود داشته باشد و از سوختگی و خط انداختن لیزر هنگام فریم بندی بر روی کار جلوگیری شود.

   ماژول لیزر، به یک لنز متمرکز کننده کوچک با فاصله کانونی در محدوده 5 تا 50 میلی‌متر مجهز شده است. هرچه لنز نزدیک‌تر به لکه پرتو روی سطح کار باشد (فاصله کانونی کوچکتر باشد)، نقطه کانونی کوچکتر می‌شود. اما دود ناشی از سوزاندن شی موجب تیره شدن لنز می‌شود. اگر می‌خواهید از این نوع حکاکی یا برش نزدیک استفاده کنید، توصیه می‌شود یک فن اضافه در کنار آن قرار دهید تا دود را خارج کند و از آلوده کردن لنزها خودداری کند. همچنین برای برش لیزر را در فاصله کانونی بیشتر تنظیم کنید. اگر دود لنز را آلوده کند، ممکن است به راحتی باعث شکسته شدن لنز شود. در آن زمان، برای تعویض آن باید یک لنز اضافی خریداری کنید. اگر شکستگی اتفاق نیافتد، باید لنز را با یک گوش پاک کن، تمیز کنید.

روش تنظیم فوکوس برای برش و یا حکاکی

 در تصویر بالا که مربوط به لیزر مدلهای لیزر NEJE 40640 و NEJE 40630 است، تنظیم فوکوس مناسب حکاکی، حالت Short focus است که کمی لنز باز می شود و پایینتر می آید و در عوض فاصله فوکوس کوتاه تر می شود و تمرکز پرتو روی نقطه مورد حکاکی بیشتر می شود. اما برای برش بهتر است حالت Long focus و چسبیدن کامل لنز به پایه لیزر و دمش هوا استفده شود. در این حالت بخش باریک پرتو بزرگتر می شود و می تواند در برش عمیق کمک کند.

 

2. فریم بندی و مشخص کردن محل انجام لیزر:

فریم بندی در نرم افزار لینو، بر روی صفحه اصلی نرم افزار با گزینه Fram مشخص است.

 

3. تنظیم توان و سرعت دستگاه:

توان، سرعت و تعداد دور کار دستگاه بسته به جنس مورد حکاکی و حکاکی و یا برش بودن کار متفاوت است. این تنظیم در نرم افزار لینو از قسمت cut/Layer با دو بار کلیک روی لایه مورد نظر قابل تنظیم است.

برای حکاکی سرعت 1000mm/min تا 3000mm/min و توان 30 تا 80 درصد بسته به مدل دستگاه و جنس مورد حکاکی مناسب است.

برای برش سرعت 50mm/min تا 1000mm/min و توان 30 تا 80 درصد بسته به مدل دستگاه و جنس مورد حکاکی مناسب است.

 

4. سرویس، نگهداری و عیب یابی دستگاه لیزر ATENA

بعد از گذشت مدتی، ممکن است تسمه‌ها شل شوند و در نتیجه حکاکی به خوبی انجام نشود. برای محکم کردن آنها مطابق تصویر توسط آچار آلن، پیچهای نگه دارنده تسمه را شل کنید و تسمه را محکم بکشید و پیچها را مجددا سفت نمایید. همچنین میتوانید توسط یک دستمال سطح روی تسمه را تمیز کنید که گرد و خاک نداشته باشد.

به بلبریگها و قطعات حرکتی دستگاه روغن نزنید. روغن موجب شل شدن تسمه و خوردگی تفلنهای بلبرینگها می شود.

 

روش تمیز کاری و نگهداری لیزر.

 

تمیز کاری عدسی هم با گوش پاک کن و اندکی الکل طبی امکان پذیر است. توجه کنید که فقط پنبه گوش پاک کن را خیلی نرم از وسط عدسی به سمت اطراف آن بکشید و الکل هم کمتر از یک قطره استفاده کنید که لایه رویی عدسی آسیب نبیند.

 

در این مقاله، روش نصب استراکچر میکانیکی و بخش الکترونیکی، نصب نرم افزار و روش راه اندازی و کار با دستگاه و روش سرویس و نگه داری دستگاه لیزر دیود آتنا را ببینید.
روش نصب و راه اندازی دستگاه لیزر دیود حکاکی و برش ATENA

لیزر خانگی,لیزر دیود آتنا,لیزر دات کام,آموزش کار با لیزر دیود,خرید دستگاه لیزر,فروش دستگاه لیزر

دیدگاهتان را بنویسید
نظرات و پیشنهادات :

موضوع :

نام و نام خانوادگی :

شماره تماس:

آدرس ایمیل :

متن :

تصویر امنیتی:

لطفا تا ثبت شدن فرم و نمایش عبارت تایید شکیبا باشید.


سبد خرید
  • دسته بندی ها
  • منو

پنل کاربری

بستن (Esc)
ورود
عضویت تماس با ما