لیزر دات کام , GDCV NHJ ;HL , لیزر ایران , LASER.COM , لیز آی آر , دانشگاه صنعتی شیراز , لیزر فایبر طلا , لیزر فایبر 50 وات , لیزر دوربین دار , فروش اقساطی لیزر حکاکی، فروش اقساطی لیزر برش فلزات، لیزر CO2، لیزر پزشکی، لیزر پوست و مو، لیزر چشم پزشکی، لیزر شیراز، لیزر برش و جوش، لیزر الکساندرایت، فروش اقساطی لیزر، خدمات و تعمیرات لیزر شیراز

روش کار با لیزر فایبر مارکینگ و نرم افزار EzCad

روش کار با لیزر فایبر مارکینگ و نرم افزار EzCad

در این پست روش کار با لیزر فایبر مارکینگ را ببینید. لینک دانلود نرم افزار EzCad و روش کار با آن نیز آموزش داده شده است.


روش کار با لیزر فایبر مارکینگ و نرم افزار EzCad

فیلم اول: آموزش کار با دستگاه لیزر فایبر مارک در 5 مرحله ساده:

 

جهت نصب، راه اندازی و نگهداری لیزرهای فایبر مارک سرفصل های زیر را ببینید.

1. الزامات پیش از نصب دستگاه

2. نصب سخت افزار دستگاه لیزر فایبر مارک

3. نصب نرم افزار مربوط به دستگاه لیزر فایبر مارک

4. راه اندازی و کار با دستگاه لیزر فایبر مارک

5. سرویس، نگهداری و عیب یابی دستگاه لیزر فایبر مارک

 

1. الزامات پیش از نصب دستگاه لیزر فایبر مارک

قبل از راه اندازی دستگاه لیزر فایبر، باید موارد زیر تهیه و به صورت کامل انجام شود:

1- جهت راه اندازی، از هر طرف دستگاه لیزر باید 50 سانتی متر فضای کافی وجود داشته باشد.

2- با توجه به سامانه الکترونیکی و الزام رعایت استاندارد، دستگاه لیزر ضروری است که سیم ارت استاندارد به دستگاه متصل باشد.

3- دستگاه لیزر به نوسانات برق و قطعی ناگهانی برق حساس و آسیب پذیر است. بنابراین تهیه استابلایزر حداقل 2 کاوا (2 kw) الزامی می باشد.

4- استفاده از عینک اصلی فایبر 1064 نانومتر با OD +4 یا بالاتر در هنگام استفاده از دستگاه ضروری است.

5- تهیه یک دستگاه کامپیوتر (با مشخصات حداقل CPU i5 - Ram 4) برای کار با دستگاه لیزر الزامی است.

 

 

2. نصب سخت افزار دستگاه لیزر فایبر مارک

جهت نصب دستگاه فیلم آموزشی زیر را بصورت کامل ببینید.

 

3. نصب نرم افزار EzCadمربوط به دستگاه لیزر فایبر مارک

نسخه مورد نظر نرم افزار EzCad و درایور آن را از لینکهای زیر دانلود کنید. (دقت کنید که هر ورژن نرم افزار ممکن است برای یک مدل و تاریخ تولید لیزر پاسخگو باشد.)

نرم افزار EzCad ورژن 2.14.11 و درایور مربوطه

نرم افزار EzCad ورژن 2.14.15 و درایور مربوطه

نرم افزار EzCad ورژن 2.14.16 و درایور مربوطه

 

نرم افزار EzCad را در نسخه های متفاوت از اینجا دانلود کنید.

 

نکات مهم قبل از نصب نرم افزار:

  1. غیر فعال کردن آنتی ویروس
  2. این نرم افزار حالت پورتابل (بدون نیاز به نصب) دارد و باید شورت کات نرم افزار روی صفحه اصلی قرار بگیرد.
  3. بخش عمده ای از قابلیت های نرم افزار، هنگام اتصال آن به دستگاه لیزر باز می شود و قبل از اتصال نرم افزار با فرمت demo باز می شود. 
  4. فیلمهای زیر را جهت نصب نرم افزار و کار با آن بصورت کامل ببینید.

آموزش کار با نرم افزار EzCad را بصورت متن و عکس اینجا ببینید.

 

 فیلم دوم: آموزش کار با نرم افزار EzCad

 

 فیلم سوم: آموزش حکاکی و هچینگ با نرم افزار EzCad

 

4. راه اندازی و کار با دستگاه لیزر

دستگاه لیزر را توسط استبلایزر مناسب (Stabilizer) به برق متصل نمایید. توجه شود با توجه به نوسانات برق توصیه می گردد حتما استبلایزر تهیه گردد. سپس دستگاه لیزر را بوسیله کابل USB به کامپیوتر متصل نمایید. حال کلید های روشن شدن برد، موتور گالوو و لیزر را میزنیم. در اغلب سیستم عامل ها دستگاه بطور خود کار شناسایی میشود و نرم افزار فایبر مارک براحتی روی دستگاه اجرا می شود.

 

تنظیم تمرکز یا فوکوس پرتو:

    قبل از تنظیم فاصله کانونی، عینک محافظ را برای مشاهده لکه پرتو به چشم بزنید. همچنین توجه شود که حتما محافظ لنز برداشته شده باشد. حال یک طرح دایره ای کوچک را در وسط صفحه ایجاد میکنیم و در نوار تب Laser کلید Frame را میزنیم، حال با انتخاب Run Continuously حکاکی را شروع میکنیم. در هنگام حکاکی بوسیله دسته تعبیه شده در بالای لیزر ارتفاع لیزر را تغییر میدهیم و به صدای و قطر خط ایجاد شده توسط پرتو لیزر توجه میکنیم. در هنگامی که صفحه حکاکی در فاصله کانونی لنز قرار گرفته باشد بیشترین صدای سوختن و همچنین باریکترین خط حکاکی مشاهده می شود. فرایند بدست آوردن فاصله کانونی کاملا تجربی بوده و با چندین بار امتحان کردن نتیجه قابل قبول بدست می اید. فیلم تنظیم فوکوس را در اسپات پلیر ببینید.

همچنین در  دستگاه های لیزری که دو پرتو لیزر قرمز برای بدست اوردن فاصله کانونی موجود میباشد که این دو پرتو لیزری با زدن کلید در بالای محفظه موتور گالو روشن میشوند. بطور کلی هنگامی که لکه های این دو پرتو بر روی یکدیگر قرا گیرند صفحه حکاکی در فاصله کانونی لنز قرار گرفته است. اما با توجه به اینکه ممکن است کمی خطا داشته باشد بهتر است که توصیه میگردد بصورت تجربی کمی ارتفاع لیزر را تغییر داده تا به بیشترین صدای سوختن و نازک ترین خط حکاکی دست یابیم. اغلب در حالتی که صفحه در فاصله کانونی لنز قرار گرفته است دو لکه پرتو قرمز دقیقا روی هم قرار نگرفته اند.

 قبل از تنظیم پارامترهای دستگاه دقت کنید که فوکوس دستگاه به درستی تنظیم باشد، فوکوس ممکن است با تعویض متریال یک تا دو میل باز هم جا به جا شود. عدم تنظیم صحیح فوکوس،کلیه تنظیمات را از بین می برد.

در این ویدیو روش تنظیم فوکوس در یک لیزر حکاکی فایبر را ببینید.

 

به طور کلی، در دستگاه لیزر فایبر، علاوه بر تنظیم دو پارامتر سرعت و قدرتی که در لیزرهای co2 مرسوم است. پارامتر دیگری به نام فرکانس نیز در عملکرد لیزر دخالت می کند. به طور کلی هرچه سرعت بالاتر باشد. حک سطحی تر و هرچه سرعت کمتر باشد. حک عمیق تر می شود . بدیهی است که هرچه قدرت (power) بیشتر باشد. حک عمیق تر و هرچه قدرت کمتر باشد حک سطحی تر می شود. اما در رابطه با فرکانس این نکته حائز اهمیت است. که فرکانس رابطه معکوس با قدرت دارد. یعنی هرچه فرکانس بیشتر باشد. حک سطحی تر (روشن تر) و هرچه فرکانس کمتر باشد حک عمیق تر ( تیره تر ) خواهد شد.بازه کارکرد فرکانسی دستگاه لیزرنکته بسیار مهم آن است. که فرکانس کاری دستگاه لیزر فایبر مارکینگ بین اعداد 20 تا 200 کیلوهرتز می باشد.

در لیزر 50 وات:

برای حکاکی فلزات اگر فلز قوی مثل فولاد باشد و بخواهند حک روی آن مشکی شود (فلز هنگام حک کمی هم بسوزد.) باید از لنز 11 استفاده شود و توان بین 75 تا 90 درصد و سرعت بین 50 تا 200 میلیمتر بر ثانیه باشد. برای حکاکی سفید (تمیز کاری با لیزر) توصیه می شود، ابتدا یک حکاکی با توان 60 تا 80 درصد و سرعت 300 تا 1000 میلیمتر بر ثانیه ابتدا انجام شود تا چربی یا رنگ اگر روی متریال هست پاک شود و سپس یک حکاکی ظریف با توان 20 تا 40 درصد و سرعت 2000 تا 4000 میلیمتر بر ثانیه جهت سفید شدن قطعه زده شود.

برای فلزات ظریفتر مثل طلا، استیل و برنج برای حکاکی مشکی توان 50 تا 80 درصد و سرعت 100 تا 1000 میلیمتر بر ثانیه و برای حکاکی سفید توان 20 تا 40 درصد و سرعت 1500 تا 3000 میلیمتر بر ثانیه مناسب است.

جهت برش فلزات ظریف بهتر است حالت وابل فعال باشد و توان بین 60 تا 90 درصد و سرعت بین 50 تا 200 میلیمتر بر ثانیه مناسب است. البته بسته به ضخامت فلز ممکن است عملیات برش به 2 دور یا بیشتر گردش روی فلز نیاز داشته باشد.

برای حکاکی غیر فلزات مثل چرم، چوب و پلکسی مشکی توان 10 تا 60 درصد و سرعت 1500 تا 5000 میلیمتر بر ثانیه و لنز 30 در 30 مناسب است.

جهت درک بهتر از تنظیمات دستگاه میتوان یک شیت تست با مربع های کوچک با سرعت و توان مختلف ایجاد کرد و روی هر متریال تست نمود تا بهترین حالت تنظیم مشخص شود (فیلم رو به رو را ببینید.) و در کل تنظیمات دقیق را خود اپراتور دستگاه لیزر است که با صحیح و خطا می تواند بدست آورد. 

در لیزر 20 و 30 وات:

این توان لیزرها بیشتر مناسب حکاکی هستند و قابلیت برش چندانی ندارند. لیزر 20 وات فقط با لنز 11 در 11 عملکرد خوبی دارد اما لیزر 30 وات با لنزهای بزرگتر نیز برای کارهای تبلیغاتی و حکاکی پلاک فلزی و یا چرم و چوب و پلکسی مشکی قابل استفاده است.

 

در این ویدیو روش یافتن تنظیمات مناسب برای یک لیزر حکاکی فایبر را ببینید.

 

 

فریم بندی و مشخص کردن محل انجام لیزر:

فریم بندی در نرم افزار لینو، بر روی صفحه اصلی نرم افزار با گزینه Frame مشخص است که توضیحات و فیلم آنرا در اسپات پلیر می توانید ببینید.


 

تنظیم توان و سرعت دستگاه:

توان، سرعت و تعداد دور کار دستگاه بسته به جنس مورد حکاکی متفاوت است. این تنظیم در لیزر فایبر مارک برای حکاکی سرعت 100mm/s تا 3000mm/s و توان 30 تا 80 درصد بسته به مدل دستگاه و جنس مورد حکاکی مناسب است.

 

5. سرویس، نگهداری و عیب یابی دستگاه لیزر فایبر مارک

تمیزکاری عدسی هم با گوش پاک کن و اندکی الکل طبی امکان پذیر است. توجه کنید که فقط پنبه گوش پاک کن را خیلی نرم از وسط عدسی به سمت اطراف آن بکشید و الکل هم کمتر از یک قطره استفاده کنید که لایه رویی عدسی آسیب نبیند.

 

مقالات مرتبط:

چگونه تفاوت یک لیزر فایبر با کیفیت و بی کیفیت را تشخیص دهیم؟ اینجا ببینید.

برای خرید لیزر فایبر مارکینگ با کیفیت عالی و تخفیف ویژه اینجا کلیک کنید.

 

 

 

 

در این پست روش کار با لیزر فایبر مارکینگ را ببینید. لینک دانلود نرم افزار EzCad و روش کار با آن نیز آموزش داده شده است.
روش کار با لیزر فایبر مارکینگ و نرم افزار EzCad

آموزش نرم افزار EzCad,دستکاه لیزر حکاکی و برش طلا,دستکاه لیزر طلاسازی,لیزر دات کام

دیدگاهتان را بنویسید
نظرات و پیشنهادات :

موضوع :

نام و نام خانوادگی :

شماره تماس:

آدرس ایمیل :

متن :

تصویر امنیتی:

لطفا تا ثبت شدن فرم و نمایش عبارت تایید شکیبا باشید.


سبد خرید
  • دسته بندی ها
  • منو

پنل کاربری

بستن (Esc)
ورود
عضویت تماس با ما